Grundlovsfejring i Fynske Landsby

“Vi har fået lov at låne denne skønne jord”, sang @Carl Nielsen Børnekoret ved grundlovsfejringen i Den Fynske Landsby den 5. juni.

Det blev en smuk dag med et fint program og med god tid til at snakke om muligheder for en fremtidig grøn grundlov, som var temaet for vores bod sammen med Klimabevægelsen i Odense, Insektkaravanen og Grønne Nabofællesskaber. Vi havde hyggeligt selskab af Den Grønne Ungdomsbevægelse Odense og Danmarks Naturfredningsforening Odense. Ægte grundlovsstemning med deltagelse af en række fynske politikere, youtuber Com Kean i debat med Anne Skau Styrishave, og Signe Molde holdt grundlovstalen. Hun sluttede med at opfordre os alle til at sørge for at skrotte bededag til fordel for Grundlovsdagen som national helligdag. Der blev klappet igennem. Vi vil rigtig gerne deltage i et grundlovsmøde der til næste år. 

http://se mere her: https://www.facebook.com/reel/3603845393097623

Kontakt os  

Bedsteforældrenes KlimaAktion
Kompagnistræde
22B, 3 tv.
1208 København K

Send os en e-mail

Vil du være med?

Meld dig ind og deltag i kampen for kloden og børnenes fremtid. 

Husk handling giver forvandling