Forberedelse til Rådhus aktion og andet time: Vi mødes ang. planlægning af 22.april - Jordens dag time: Vi finde de punkter på byrådsmødet dagsorden, som vi vil lave aktion/skilte, snakke med politikerne om (ved indgangen til Rådhuset) og kommunikere ud til folk på gaden evt med en sang
Aarhus Congress Center, Margrethepladsen 1, 8000 Aarhus
2 dage med fokus på bæredygtighed i byggeriet og arkitekturen. Over 100 lokale og internationale talere på 3 scener +70 udstillere med innovative løsninger med bæredygtige tiltag. Se programmet og bestil din gratis billet HER.
Vi mødes i Møllestien kl 14.30 og gør vores materialer klar Vi er ved Rådhuset senest kl 15.30 Vi går ud i gaderne i Århus kl 16-17 Vi afslutter med kaffe/øl på en cafe.
Vagtholdet åbner Ambassaden kl. 11 for at modtage byens borgere og årets første krydstogtgæster. Vi er rustede til at kunne tage den svære samtale om de rige landes overforbrug af jordens resourcer og hvorfor vi må hjælpes ad med at vende skuden. Vi tager godt imod alle, og krydstogtgæster, der nysgerrige forvilder sig ind, vil ikke gå fri. Vel mødt til dagens samtaler og godt samvær. Husk varm thermos og et let sind 🌿☕️ 🙋♀️
Tirsdagscafe Denne tirsdag forbereder vi os til aktionen i ambassaden og på gaden tirsdag d. 22.4 - Jordens dag. Se mere på ref. Fra Tirsdagscafe d. 8.4. Vi mødes for at snakke om ideer til anderledes/nye ideer til gadeteater aktioner (altså noget særligt , ikke det vi plejer at gøre/har gjort) på Byråds onsdage, ambassade lørdage og særlige aktioner på andre dage.
Oplæg om positive tippingpoints og referater HER Tim Lenton fortæller om positive tippepunkter (på letforståeligt engelsk) https://www.youtube.com/watch?v=v5rz1LnCsp8 Link til baggrundsartikel fra net-mediet Zetland (kan læses uden abonnement): Link til en måneds prøveabonnement på Zetland (du bestemmer selv prisen. Normalprisen er 139 kr./måned. Anbefales af Gordon)
Tirsdagscafe Denne tirsdag forbereder vi os til aktionen i ambassaden og på gaden tirsdag d. 22.4 - Jordens dag. Se mere på ref. Fra Tirsdagscafe d. 8.4. Vi mødes for at snakke om ideer til anderledes/nye ideer til gadeteater aktioner (altså noget særligt , ikke det vi plejer at gøre/har gjort) på Byråds onsdage, ambassade lørdage og særlige aktioner på andre dage.
I år fejrer vi Jordens Dag med fælles samling i Den Grønne Ambassade og vandring ud herfra. Vi vil sammen pynte Ambassaden i harmoni med naturen og med de ønsker, vi har for vores børn og børnebørns verden. Vi vil synge og vandre for kloden og for alt levende. Alle opfordres til at møde i blåt og grønt for at lægge vægt på den natur, til havs og til lands, vi vil værne om. Mød med egne skilte med personlige budskaber til kloden og vores børn, eller mød gerne om formiddagen i Møllestien for at forberede jer til begivenheden om eftermiddagen. Inge-Lise har forberedt kranse, til dekorering med mælkebøtter, andre urter og grene, som flere vil medbringe. Vi glæder os til at ses 🌿🦋 Kontakter er Pia og Anne Grethe Jordens Dag, Earth Day, startede som en markeringsdag for beskyttelse af miljøet, dannet af en stærk miljøbevægelse, der opstod i 1970 i USA..... Den spredte sig med med begivenheder over hele kloden. (www.earthday.org) FN's Generalforsamling udråbte siden den 22. april til International Moder Jord-dag gennem en resolution vedtaget i 2009. (https://www.un.org/en/observances/earth-day)
Forberedelse til Rådhus/gade-aktion og andre aktuelle aktioner/emner time: Vi finde de punkter på byrådsmødet dagsorden, som er interessante ift klimaet. Dem laver vi skilte mm til, samt finde egnede sange. time: Vi mødes i de diverse arbejdsgrupper, som er kommet til mødet. Særligt for dette møde: Der er koordinationsmøde kl 11-12 - Forberedelse af fællesmødet
Aktion foran Rådhuset og på gaden. Vi mødes i Møllestien kl 14.30 og gør vores materialer klar Vi er ved Rådhuset ca. kl 15.30 Vi går ud i gaderne i Århus ca. ml kl 16-17 Vi afslutter med kaffe/øl på en cafe.