- Denne begivenhed er allerede afholdt.
Markering af Jordens Dag i Aarhus !
I år fejrer vi Jordens Dag med fælles samling i Den Grønne Ambassade og vandring ud herfra. Vi vil sammen pynte Ambassaden i harmoni med naturen og med de ønsker, vi har for vores børn og børnebørns verden. Vi vil synge og vandre for kloden og for alt levende.
Alle opfordres til at møde i blåt og grønt for at lægge vægt på den natur, til havs og til lands, vi vil værne om. Mød med egne skilte med personlige budskaber til kloden og vores børn, eller mød gerne om formiddagen i Møllestien for at forberede jer til begivenheden om eftermiddagen. Inge-Lise har forberedt kranse, til dekorering med mælkebøtter, andre urter og grene, som flere vil medbringe.
Vi glæder os til at ses 🌿🦋 Kontakter er Pia og Anne Grethe
Jordens Dag, Earth Day, startede som en markeringsdag for beskyttelse af miljøet, dannet af en stærk miljøbevægelse, der opstod i 1970 i USA….. Den spredte sig med med begivenheder over hele kloden. (www.earthday.org)
FN’s Generalforsamling udråbte siden den 22. april til International Moder Jord-dag gennem en resolution vedtaget i 2009. (https://www.un.org/en/observances/earth-day)